1.a OŠ Otona Ivekovića, produženi boravak

  • Čitam sebi, čitam tebi

    Plan čitanja
  • Rujan - ŽINKO U ŠKOLI, Željka Horvat-Vukelja

    Priču sam pročitala učenicima a zatim smo razgovarali o pročitanome. Učenicima se priča jako svidjela, a mogli su se i poistovjetiti sa ježićem Žinkom, glavnim likom koji je krenuo u školu. Vježbali smo globalno čitanje rečenica na temu priče. Nakon toga ilustrirali smo glavnog lika, a usput smo i naučili kako izgleda list breze, hrasta i javora, te da su to listopadna drveća. Osmislili smo slikobrojalicu prema priči i uvježbali koreografiju. Pozvali smo književnicu Željku Horvat-Vukelja u goste, a događaj se održao online.  Književni susret bio je vrlo ugodan i uspješan.

     

    Listopad - OPROSTITE, JESTE LI VI VJEŠTICA?, Emily Horn

    Nakon pročitane priče slijedio je razgovor o priči. Učenici su se oduševili sadržajem te su bili jako motivirani za slikanje glavnog lika mačka Herberta. Radili smo monotipiju, njima nepoznata tehnika ali su je vrlo brzo usvojili. Radovi su bili više nego uspješni.

     

    Studeni - NEĆKO, Edith Schreiber Wicke

     

    Ova zanimljiva priča moje je učenike poučila kada je pravo mjesto i pravi trenutak da se kaže NE! Učenici su kroz analizu priče shvatili da ni odrasli nisu uvijek u pravu. Saznali su kako biti pristojan, što ne znači da se uvijek mora klimati glavom i prihvaćati sve što odrasli kažu ili učine. Razgovarali smo i ponovili dječja prava. 

     

    Prosinac - ČIJI JE MEDO? Melita Kraus

     

    Priča zanimljivog sadržaja, bez kraja, učenicima je bila posebno zanimljiva jer govori o prijateljstvu i kako se (ne)trebamo ponašati prema drugima. Vrlo je zgodna za razvijanje moralnog prosuđivanja. Pošto priča nema kraj, dobili smo prostor za naše zamišljanje i interpretiranje daljnjih događaja. 

    Učenici su dobili zadatak da taj dan donesu svoju najdražu plišanu igračku. Nakon pročitane priče, zajedno smo u učionici kuhali dječji punč, okupili se oko stola i počastili keksima. Slijedio je ugodan razgovor o svojim plišancima (kako se zove, kako se igraš s njime, kako ga čuvaš,...). Druženje uz knjigu i popratne aktivnosti u  predblagdansko vrijeme posebno nas se dojmilo.

     

    Siječanj - ZDENKO SLOVOJED, Željka Horvat-Vukelja

     

    Simpatična priča koja je djecu posebno nasmijala. Mnogi učenici mogli su se poistovjetiti s glavnim likom, dječakom koji je često gladan išao u školu jer mu se nije jeo doručak koji mu je pripremila mama. Imao je problema u školi jer, zbog gladi, nije mogao dobro pisati riječi u bilježnici. Svi su učenici razumjeli i zaključili da dječakovo ponašanje nije ispravno te da se mora jesi redovito i zdravo.

    Razgovarali smo o zdravim namirnicama koje bi se trebale svakodnevno naći na našem tanjuru. Učenici su dobili zadatak da preko vikenda s mamom pripreme zdravi doručak koji se sastoji od dosta povrća i fotografiraju se. Učenicima je zadatak bio vrlo interesantan. Izradili smo razredni plakat na temu zdrave prehrane.

     

     

    Veljača - NAJOTMJENIJI DIV U GRADU, Julija Donaldson

     

    Jednu od najljepših priča za djecu Julije Donaldson moji su učenici primili s velikim oduševljenjem. Priča je to o divu Juri koji silno nije želio biti najneuredniji div u gradu. Uskoro postaje najotmjeniji div u gradu – sve dok jednoga dana ne sretne životinje koje trebaju njegovu pomoć … i njegovu odjeću!

    Kao motivaciju za ovu priču koristili smo  PIGPEN šifru - znakovni jezik koji su učenici sami trebali odgonetnuti. Kada su shvatili kako se čitaju pojedini znakovi, učenici su dobili svaki po jednu šifriranu rečenicu. Nakon dešifriranja rečenica, čitali smo ih prema redoslijedu događaja i tako su učenici dobili kratki sadržaj priče koja je uslijedila. 

    A sada pripremamo i lutkarsku predstavu prema pročitanoj priči.

     

     

    Ožujak - PAULI, TI ZLOČESTI PAULI, Brigitte Weninger 

     

    Pauli, ti zločesti Pauli! je priča o nespretnom zečiću koji je nepažnjom načinio štetu svojoj braći i sestri, a nije imao prilike reći im "oprosti" jer su ga oni odmah optužili kako je zločest. Nakon ove priče učenici su se mogli poistovjetiti s glavnim likom jer su mnogi od njih nerjetko bili u sličnim situacijama. Kroz razgovor, osvijestili smo da je važno reći "oprosti", ali i da to ponekad nije dovoljno. Naučili smo da vrijedi popraviti svaku situaciju i da će im tada zaista biti sve oprošteno. 

    Na kraju smo zamišljali situacije u kojima je jedan učenik bio "krivac", a drugi je onaj kojemu je nekakva šteta učinjena. Glumom smo pokušali pokazati kako se trebamo ponašati u nezgodnim situacijama.

     

    Svibanj - ANICA I SPORTSKI DAN, Desa Muck

    Učenici su upoznali dva lika, dječaka Jakova i djevojčicu Anicu te su kroz šaljivu priču naučili da je prijateljstvo važno, ali isto tako podsjeća djecu da je važno slušati starije kada ih upozoravaju na opasnosti koje vrebaju.

    Sportski dan održat ćemo u lipnju kako je planirano godišnjim kurikulumom.