preskoči na sadržaj

Osnovna škola Otona Ivekovića Zagreb

 > O školi  > Knjižnica
 

Prikaz naših radionica u sklopu projekta Čitanje ne poznaje granice možete vidjeti na ovom filmu.


Aktivnosti u knjižnici

Čitanje ne poznaje granice

U sklopu međunarodnog projekta Čitanje ne poznaje granice, učenice 5.b razreda s knjižničarkom su obrađivale knjigu Mačak Mucko. Knjigu smo dobili na poklon od partnerske škole OŠ Petrovče i koristila nam je kao zanimljivo štivo za obradu. Unutar projekta promiče se važnost čitanja, stoga je knjižničarka zajedno s učenicama pročitala i analizirala knjigu. Mačak Mucko, koji je glavni lik u priči, pridonio je komičnosti iza koje se krije prikaz naše svakodnevnice: užurbanost svijeta, manjak vremena za obaveze i druge aktivnosti. U knjizi mačak Mucko pomaže ''usporiti'' ovaj užurbani svijet. Po uzoru na pročitano djelo, učenice su napisale komične sastavke o izmišljenim životinjama ili su pisale dogodovštine o vlastitim kućnim ljubimcima.

  

 

Čitanje ne poznaje granice - izrada plakata

 

Učenice 5.b razreda i učenici 4.a razreda koji su dio filmske skupine Mali animatori, izradili su plakat o zanimljivostima slovenskog kraja i OŠ Petrovče koja je naš partner u projektu Čitanje ne poznaje granice. Učenici su svaku zanimljivost popratili crtežima. Samostalnim istraživanjem na plakatu su prikazali bitne informacije o Sloveniji poput Starog celjskog dvorca koji datira u davno 12.stoljeće, Ljubljanskog dvorca koji se nalazi u blizini centra Ljubljane, a istaknule su i važnost Bledskog dvorca koji je jedna od najbolje očuvanih tvrđava. Posebno im se svidjela ljubavna priča između Fridrika II i Veronike Desinić te su izdvojili i nekoliko zanimljivosti o njima. Osim toga, proučili su našu partnersku školu Oš Petrovče koja ima vrlo dugu tradiciju. Učenici su uživali u ovoj aktivnosti, bili su motivirani na istraživanje i provedbu  ideje osmišljavanja i izrade plakata.

 

Čitanje ne poznaje granice - izrada označivača stranica

U sklopu projekta Čitanje ne poznaje granice, učenice 5.b razreda s knjižničarkom su izrađivale označivače stranica na temu pročitanog djela Mačak Mucko. U projektu smo se povezali s OŠ Petrovče iz Slovenije pa su učenice ranije istraživale o školi i slovenskom kraju te su im pronađene zanimljivosti također poslužile kao inspiracija za izradu, a neizostavni dio na označivačima stranica je lik mačka Mucka po kojem je priča koju smo čitali dobila naziv. Označivače stranica smo kasnije poklonili partnerskoj školi. Učenice su vrlo kreativne i inovativne pa su svojim crtežima i kratkim porukama pridonijele uspješnom završetku još jedne u nizu aktivnosti u sklopu projekta.

    

 

Čitanje ne poznaje granice-završetak projekta

 

Ove školske godine naša je škola sudjelovala u međunarodnom projektu za poticanje čitanja i pismenosti naziva Čitanje ne poznaje granice.

U projektu su sudjelovali učenici četvrtog razreda koji su dio filmske skupine Mali animatori te učenice petog razreda. Za čitanje smo izabrali slikovnicu Mačak Mucko autorice Bine Štampe Žmavc i zbirku priča Moj život autora Ivana Cankara.

Priča o mačku Mucku nam se jako dopala zbog svoje suvremene tematike s kojom se lako možemo poistovjetiti: gradska užurbanost, nedostatak vremena. To nas je inspiriralo da naslikamo svoje ilustracije. Budući da se Mali animatori bave animacijom, animirali smo mačka Mucka da može govoriti. Zatim smo sve ilustracije odlučili povezati u priču kroz filmić kako bismo Mačka Mucka približili učenicima naše škole.

Učenici su izradili plakat o zanimljivostima naše partnerske škole OŠ Petrovče i njihovom kraju. Svaka zanimljivost je popraćena crtežima, a plakat je predstavljen i u kratkom filmu namijenjenom partnerskoj školi.

Nakon čitanja knjige Mačak Mucko, učenice petog razreda napisale su sastavke po uzoru na  priču. Neke su se prepustile mašti i napisale zabavne sastavke o životinjama i raznim zgodama dok su ostale pisale o svojim kućnim ljubimcima.

Jedna od aktivnosti bila je izrađivanje označivača stranica. Učenice su crtale događaje i likove iz priče te ih popratile kratkim citatima. Osim priče, za izrađivanje označivača su poslužile i zanimljivosti o slovenskom kraju i školi.

Učenice petih razreda čitale su autobiografsku zbirku priča velikog slovenskog pisca Ivana Cankara. Iako tematski, pa i društveno i generacijski, zahtjevna za čitanje i odraslima, ova inspirativna knjiga poslužila nam je kao polazište za promišljanje i raspravu.

Uspoređujući život krajem 19. stoljeća i ovaj danas, u 21., uz vođeni razgovor došle smo do važnih zaključaka, stavljajući uvijek naglasak na važnost ispunjenog djetinjstva, obiteljske ljubavi i malih radosti kojima nas ovo djelo uvijek vraća.

Nakon detaljnog iščitavanja, uživale smo u stvaranju pjesama u prozi, sastavaka i haiku pjesama na Cankarove motive. Zadovoljno i ponosno, nastavnica Hrvatskog jezika ističe kako nas je ovaj projekt obogatio ne samo kao čitatelje, nastavnike i učenike, već i kao ljude, često nesvjesne ljepote koja nas okružuje. 

Drago nam je što smo pročitali priču Mačak Mucko, obradili zbirku priča Ivana Cankara i što smo sudjelovali u ovom projektu u razmjeni iskustava sa slovenskom Osnovnom školom Petrovče te tako pokazali da čitanje ne poznaje granice.

                

 

Radionica o Željki Horvat - Vukelja - radionica s drugim razredima

U ožujku su održane radionice drugim razredima o književnici Željki Horvat-Vukelja i njenim pričama. Kroz radionicu knjižničarka je upoznala učenike s književnicom, njenim životom i pričama koje je napisala. Učenici su mogli izabrati koju će priču čitati zajedno s knjižničarkom. Svaki razred izabrao je neku drugu priču iz ponude. Tako se 2.a svidjela priča o Letećem glasoviru, 2.b je poželio čitati priču Panjoglav, a 2.c je čitao Balončicu. Svaka od priča ispričana je na osebujan način i zaintrigirala je djecu. Kao završna aktivnost uslijedio je razgovor o pročitanom djelu kako bi učenici shvatili poruku priče te su dobili zadatak nacrtati najdraži dio iz knjiga. Kasnije je izrađena mapa koja je poklonjena književnici na susretu.

  

 

Književni susret sa Željkom Horvat-Vukelja

U travnju nas je posjetila književnica Željka Horvat-Vukelja koju su učenici imali prilike upoznati i ranije kroz knjige koje su čitali za lektiru, Hrabrica i Slikopriče.  Svoje priče ispričala je na poseban način kombinirajući igrokaz, sviranje i pjevanje. Učenici su ju pažljivo pratili i rado sudjelovali na pozornici u trenutku kada ih je pozvala. Učenici su književnici zahvalili na susretu tako što su joj poklonili mapu s crtežima na temu njenih priča koje su ranije pripremili s knjižničarkom na radionici.

      

 

Radionica o Željki Horvat-Vukelja s prvim razredima

U travnju je učenicima prvog razreda održana radionica o Željki Horvat-Vukelja i njenim književnim djelima kako bi se učenici što bolje upoznali s književnicom prije njenog dolaska. Budući da u knjižnici imamo razne knjige koje je književnica napisala, učenici su zajedno s knjižničarkom pročitali knjigu po izboru te su analizirali pročitano djelo i nacrtali njima najzanimljivije scene iz knjige.

  

 

 

 


Kviz iz povijesti

U suradnji s profesorom iz povijesti, 2.veljače održan je kviz s učenicima osmih razreda povodom obilježavanja Dana sjećanja na žrtve holokausta. Učenici su trebali pogledati film "Život je lijep" i proučiti gradivo iz povijesti vezano uz Drugi svjetski rat i Židove. Pokazali su vrlo dobru pripremljenost za kviz te su im podijeljene nagrade za uspješno sudjelovanje.


Radionice u knjižnici

29. siječnja knjižnicu su posjetili učenici 4.b razreda koji su sudjelovali u radionici o enciklopedijama, rječnicima i leksikonima. U samom početku učenici su upoznati s time što je enciklopedija, na koji način se traže pojmovi te koje sve vrste postoje. Imali su priliku provjeriti svoje znanje poznavanja enciklopedije kroz nekoliko praktičnih zadataka traženja pojmova u čemu su bili vrlo uspješni. Osim s enciklopedijama, također su upoznati s rječnicima i leksikonima te kako pronaći odgovarajući pojam.

30. siječnja su u knjižnici obilježene maškare na radionici s učenicima iz 4.C koji su polaznici čitaonice. Učenici su se imali prilike upoznati s običajima i kostimima u drugim zemljama pa im je kroz video i priču predstavljen venecijanski karneval. Nakon uvodnog dijela učenici su s učiteljicom i knjižničarkom izrađivali maske klauna.

 


 

   

Dobrodošli na Čitateljski klub i čitaonicu „Knjiške avanture“!

Svakog četvrtka od 12 do 13 sati, na našoj čitaonici čitamo knjige s posebnom i zanimljivom tematikom, a posljednjeg četvrtka u mjesecu čitamo knjigu po izboru za taj određeni mjesec.

Dođite, sudjelujte i čitajte zajedno s našom školskom knjižničarkom Lanom Petrač, koja će se svaki mjesec potruditi pronaći ponešto za svakoga – čak i za one s najistančanijim knjiškim ukusom. Čekamo Vas u školskoj knjižnici!

 

Knjižničarka Lana Petrač

 

MJESEČNI SASTANAK - PROSINAC

Odabir Čitateljskog kluba za mjesec Prosinac – djelo Charlesa Dickensa, Oliver Twist

 

Ovoga mjeseca na Čitateljskom klubu naše škole čitamo djelo Charlesa Dickensa Oliver Twist. Budite dio naše male čitateljske skupine i dođite 21.12. od 12 do 13 sati u našu školsku knjižnicu, kako bismo zajedno čitali, raspravljali i govorili o knjizi Oliver Twist Charlesa Dickensa. Dođite, čekamo vas!

Knjižničarka Lana Petrač

 


NOVO RADNO VRIJEME KNJIŽNICE

RADNO VRIJEME ŠKOLSKE KNJIŽNICE U ŠK. G. 2023/2024.

Novo radno vrijeme knjižnice:

Ponedjeljak 8:00-14:00

Utorak  8:00-14:00

Srijeda 12:00-18:00

Četvrtak 12:00-18:00

Petak 8:00-14:00

 

 


 

Ako želite pretraživati online katalog školske knjižnice idite na https://library.foi.hr/metelgrad/. Otvara se stranica, idete na skupni OPAC na kojem  je popis svih knjižnica koji su u Metelu. Kliknete na našu školu i otvorit ćete stranicu na kojoj možete pregledavati  fond naše školske knjižnice.

U priloženim dokumentima možete pogledati popis lektire za više razrede i pronaći izbor djela šaljivog sadržaja.


PREPORUČUJEMO

NAJČITANIJE  KNJIGE  ZA  TINEJDŽERE  U  2015. GODINI

Najčešći i najvjerniji korisnici školske knjižnice su učenici nižih razreda naše škole. To nas jako veseli, ali voljeli bismo da takav interes za knjigu zadržimo i kod učenika viših razreda, pogotovo kod učenika sedmih i osmih razreda. Utvrđeno je da je fond školske knjižnice namijenjen toj populaciji zastario i neprimjeren. Taj problem bi se mogao riješiti nabavkom novih knjiga suvremenih autora. S obzirom da nemamo (za sada) materijalnih sredstava za kupnju takvih  knjiga (prioritet školske knjižnice je obvezna lektira), donosimo popis najčitanijih autora i knjiga u 2015. godini pa vas upućujemo da ih posuđujete u nekoj gradskoj knjižnici:

 

  1. Jeff Kinney: Gregov dnevnik
  2. Francesca Simon: Grozni Grga
  3. Anne Plichota i Cendrine Wolf: Oksa Pollock
  4. Sanja Pilić: Ideš mi na živce
  5. Sanja Pilić: Što cure govore? Što dečki govore?
  6. Jasminka Tihi Stepanić: Imaš fejs?
  7. Rick Riordan: Kradljivac gromova
  8. Harper  Lee: Ubiti pticu rugalicu
  9. Robert Lawrence Stine: Igra istine

KNJIGE PO PREPORUCI MARTE VRBANJC - POSILOVIĆ

Jako smo ponosni što je baš naša učenica Marta Vrbanjc Posilović proglašena najčitateljicom 2015. godine. Zamolili smo je da napravi popis knjiga koje bi preporučila svojim prijateljima i vršnjacima. Evo tog popisa:

  1. Erich Kaestner: Tonček i Točkica – možda zato jer je to prva knjiga koju sam samostalno pročitala, inače vrlo humoristična i zabavna knjiga
  2. Gemma Malley: Deklaracija – dvoje mladih istrgnuti su iz svog stvarnog svijeta i kreću u hrabru potragu za njim
  3.  J. R R. Tolkien: Hobit  - pustolovina 
  4. J. R. R. Tolkien: Gospodar prstenova
  5. Luc Besson: Arthur i Minimejci
  6. Ana Frank: Dnevnik Ane Frank
  7. Ephraim Kishon: Kod kuće je najgore
  8. Detektivske priče Agathe Christie
  9. A. C. Doyle: priče o slavnom detektivu Sherlocku Holmesu
  10. Ransom Rigss: Dom gospođice  Peregrine za čudnovatu djecu – vrsta fantastike, pruža uvid u potpuno drugačiji svijet
  11. Michael Morpurgo: Put rata – priča je jako dirljiva, istodobno i tužna i sretna, priča o dvojici prijatelja koji su razdvojeni zbog rata




 

Novo radno vrijeme knjižnice:

Ponedjeljak 8:00-14:00

Utorak  8:00-14:00

Srijeda 12:00-18:00

Četvrtak 12:00-18:00

Petak 8:00-14:00

 

 

PRAVILNIK O RADU ŠKOLSKE KNJIŽNICE

 

Naša MISAO VODILJA: “Koliko ljudi je započelo novu eru u svom životu pročitavši neku knjigu.”  (Henry David Thoreau)

 

Kratka POVIJEST: Školska knjižnica utemeljena je kada je Osnovna škola Otona Ivekovića počela s radom – u jesen 1969.g.

Trenutno je vodi Marija Petrović Đaković.

 

KORISNICI knjižnice su svi učenici i djelatnici naše škole.

 

UPIS je besplatan i automatski upisom u našu školu.

 

Može se POSUDITI samo jedna knjiga na rok od 21 dan.

 

Fond školske knjižnice je u SLOBODNOM PRISTUPU učenicima i profesorima.

 

Svi članovi knjižnice trebali bi ČUVATI posuđene knjige i inventar knjižnice te biti PRISTOJNOG PONAŠANJA u prostoru knjižnice.

 

Korisnici knjižnice koji izgube ili oštete posuđenu knjigu dužni su KUPITI istu takvu knjigu ili REFUNDIRATI SREDSTVA za tu istu knjigu.

 

CILJEVI RADA školske knjižnice su:

  • poticanje djece na čitanje i ljubav prema knjizi
  • educiranje učenika  kao aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica
  • izgradnja zdravoga samopouzdanja, samopoštovanja i  svijesti o sebi
  • razvijanje svijesti o važnosti obrazovanja

U današnje vrijeme potrebno je raditi na pismenosti, ali i medijskoj pismenosti. Uza sve to, potrebno je njegovati i razvijati komunikacijske vještine u svrhu razvijanja i samoostvarenja pojedinca u društvu.

 

CMS za škole logo
Osnovna škola Otona Ivekovića Zagreb / Stjepana Pasanca b.b., HR-10090 Zagreb / os-oivekovica-zg.skole.hr / ured@os-oivekovica-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju