Školska knjižnica
Radno vrijeme knjižnice
Ponedjeljak 8:00-14:00
Utorak 8:00-14:00
Srijeda 12:00-18:00
Četvrtak 12:00-18:00
Petak 8:00-14:00
Pravilnik o radu školske knjižnice
Naša MISAO VODILJA: “Koliko ljudi je započelo novu eru u svom životu pročitavši neku knjigu.” (Henry David Thoreau)
Školska knjižnica utemeljena je kada je Osnovna škola Otona Ivekovića počela s radom – u jesen 1969.g.
Trenutno je vodi Martina Gatin , zamjena za Mariju Petrović Đaković.
KORISNICI knjižnice su svi učenici i djelatnici naše škole.
UPIS je besplatan i automatski upisom u našu školu.
Može se POSUDITI samo jedna knjiga na rok od 21 dan.
Fond školske knjižnice je u SLOBODNOM PRISTUPU učenicima i profesorima.
Svi članovi knjižnice trebali bi ČUVATI posuđene knjige i inventar knjižnice te biti PRISTOJNOG PONAŠANJA u prostoru knjižnice.
Korisnici knjižnice koji izgube ili oštete posuđenu knjigu dužni su KUPITI istu takvu knjigu ili REFUNDIRATI SREDSTVA za tu istu knjigu.
Ciljevi školske knjižnice
- poticanje djece na čitanje i ljubav prema knjizi
- educiranje učenika kao aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica
- izgradnja zdravoga samopouzdanja, samopoštovanja i svijesti o sebi
- razvijanje svijesti o važnosti obrazovanja
U današnje vrijeme potrebno je raditi na pismenosti, ali i medijskoj pismenosti. Uza sve to, potrebno je njegovati i razvijati komunikacijske vještine u svrhu razvijanja i samoostvarenja pojedinca u društvu.
Interliber
Učenici naše Škole su s knjižničarkom posjetili Međunarodni sajam knjiga - Interliber.
Projekti u knjižnici
Čitanje ne poznaje granice
U sklopu međunarodnog projekta Čitanje ne poznaje granice, učenice 5.b razreda s knjižničarkom su obrađivale knjigu Mačak Mucko. Knjigu smo dobili na poklon od partnerske škole OŠ Petrovče i koristila nam je kao zanimljivo štivo za obradu. Unutar projekta promiče se važnost čitanja, stoga je knjižničarka zajedno s učenicama pročitala i analizirala knjigu. Mačak Mucko, koji je glavni lik u priči, pridonio je komičnosti iza koje se krije prikaz naše svakodnevnice: užurbanost svijeta, manjak vremena za obaveze i druge aktivnosti. U knjizi mačak Mucko pomaže ”usporiti” ovaj užurbani svijet. Po uzoru na pročitano djelo, učenice su napisale komične sastavke o izmišljenim životinjama ili su pisale dogodovštine o vlastitim kućnim ljubimcima.
Čitanje ne poznaje granice – izrada plakata
Učenice 5.b razreda i učenici 4.a razreda koji su dio filmske skupine Mali animatori, izradili su plakat o zanimljivostima slovenskog kraja i OŠ Petrovče koja je naš partner u projektu Čitanje ne poznaje granice. Učenici su svaku zanimljivost popratili crtežima. Samostalnim istraživanjem na plakatu su prikazali bitne informacije o Sloveniji poput Starog celjskog dvorca koji datira u davno 12.stoljeće, Ljubljanskog dvorca koji se nalazi u blizini centra Ljubljane, a istaknule su i važnost Bledskog dvorca koji je jedna od najbolje očuvanih tvrđava. Posebno im se svidjela ljubavna priča između Fridrika II i Veronike Desinić te su izdvojili i nekoliko zanimljivosti o njima. Osim toga, proučili su našu partnersku školu Oš Petrovče koja ima vrlo dugu tradiciju. Učenici su uživali u ovoj aktivnosti, bili su motivirani na istraživanje i provedbu ideje osmišljavanja i izrade plakata.
Čitanje ne poznaje granice – izrada označivača stranice
U sklopu projekta Čitanje ne poznaje granice, učenice 5.b razreda s knjižničarkom su izrađivale označivače stranica na temu pročitanog djela Mačak Mucko. U projektu smo se povezali s OŠ Petrovče iz Slovenije pa su učenice ranije istraživale o školi i slovenskom kraju
te su im pronađene zanimljivosti također poslužile kao inspiracija za izradu, a neizostavni dio na označivačima stranica je lik mačka Mucka po kojem je priča koju smo čitali dobila naziv.
Označivače stranica smo kasnije poklonili partnerskoj školi. Učenice su vrlo kreativne i inovativne pa su svojim crtežima i kratkim porukama pridonijele uspješnom završetku još jedne u nizu aktivnosti u sklopu projekta.
Čitanje ne poznaje granice – završetak projekta
Ove školske godine naša je škola sudjelovala u međunarodnom projektu za poticanje čitanja i pismenosti naziva Čitanje ne poznaje granice.
U projektu su sudjelovali učenici četvrtog razreda koji su dio filmske skupine Mali animatori te učenice petog razreda. Za čitanje smo izabrali slikovnicu Mačak Mucko autorice Bine Štampe Žmavc i zbirku priča Moj život autora Ivana Cankara.
Priča o mačku Mucku nam se jako dopala zbog svoje suvremene tematike s kojom se lako možemo poistovjetiti: gradska užurbanost, nedostatak vremena. To nas je inspiriralo da naslikamo svoje ilustracije. Budući da se Mali animatori bave animacijom, animirali smo mačka Mucka da može govoriti. Zatim smo sve ilustracije odlučili povezati u priču kroz filmić kako bismo Mačka Mucka približili učenicima naše škole.
Učenici su izradili plakat o zanimljivostima naše partnerske škole OŠ Petrovče i njihovom kraju. Svaka zanimljivost je popraćena crtežima, a plakat je predstavljen i u kratkom filmu namijenjenom partnerskoj školi.
Nakon čitanja knjige Mačak Mucko, učenice petog razreda napisale su sastavke po uzoru na priču. Neke su se prepustile mašti i napisale zabavne sastavke o životinjama i raznim zgodama dok su ostale pisale o svojim kućnim ljubimcima.
Jedna od aktivnosti bila je izrađivanje označivača stranica. Učenice su crtale događaje i likove iz priče te ih popratile kratkim citatima. Osim priče, za izrađivanje označivača su poslužile i zanimljivosti o slovenskom kraju i školi.
Učenice petih razreda čitale su autobiografsku zbirku priča velikog slovenskog pisca Ivana Cankara. Iako tematski, pa i društveno i generacijski, zahtjevna za čitanje i odraslima, ova inspirativna knjiga poslužila nam je kao polazište za promišljanje i raspravu.
Uspoređujući život krajem 19. stoljeća i ovaj danas, u 21., uz vođeni razgovor došle smo do važnih zaključaka, stavljajući uvijek naglasak na važnost ispunjenog djetinjstva, obiteljske ljubavi i malih radosti kojima nas ovo djelo uvijek vraća.
Nakon detaljnog iščitavanja, uživale smo u stvaranju pjesama u prozi, sastavaka i haiku pjesama na Cankarove motive. Zadovoljno i ponosno, nastavnica Hrvatskog jezika ističe kako nas je ovaj projekt obogatio ne samo kao čitatelje, nastavnike i učenike, već i kao ljude, često nesvjesne ljepote koja nas okružuje.
Drago nam je što smo pročitali priču Mačak Mucko, obradili zbirku priča Ivana Cankara i što smo sudjelovali u ovom projektu u razmjeni iskustava sa slovenskom Osnovnom školom Petrovče te tako pokazali da čitanje ne poznaje granice.
Radionica o Željki Horvat – Vukelja – radionica s drugim razredima
U ožujku su održane radionice drugim razredima o književnici Željki Horvat-Vukelja i njenim pričama. Kroz radionicu knjižničarka je upoznala učenike s književnicom, njenim životom i pričama koje je napisala. Učenici su mogli izabrati koju će priču čitati zajedno s knjižničarkom. Svaki razred izabrao je neku drugu priču iz ponude. Tako se 2.a svidjela priča o Letećem glasoviru, 2.b je poželio čitati priču Panjoglav, a 2.c je čitao Balončicu. Svaka od priča ispričana je na osebujan način i zaintrigirala je djecu. Kao završna aktivnost uslijedio je razgovor o pročitanom djelu kako bi učenici shvatili poruku priče te su dobili zadatak nacrtati najdraži dio iz knjiga. Kasnije je izrađena mapa koja je poklonjena književnici na susretu.
Književni susret sa Željkom Horvat – Vukelja
U travnju nas je posjetila književnica Željka Horvat-Vukelja koju su učenici imali prilike upoznati i ranije kroz knjige koje su čitali za lektiru, Hrabrica i Slikopriče. Svoje priče ispričala je na poseban način kombinirajući igrokaz, sviranje i pjevanje. Učenici su ju pažljivo pratili i rado sudjelovali na pozornici u trenutku kada ih je pozvala. Učenici su književnici zahvalili na susretu tako što su joj poklonili mapu s crtežima na temu njenih priča koje su ranije pripremili s knjižničarkom na radionici.
Radionica o Željki Horvat – Vukelja s prvim razredima
U travnju je učenicima prvog razreda održana radionica o Željki Horvat-Vukelja i njenim književnim djelima kako bi se učenici što bolje upoznali s književnicom prije njenog dolaska. Budući da u knjižnici imamo razne knjige koje je književnica napisala, učenici su zajedno s knjižničarkom pročitali knjigu po izboru te su analizirali pročitano djelo i nacrtali njima najzanimljivije scene iz knjige.