preskoči na sadržaj

Osnovna škola Otona Ivekovića Zagreb

SVJETSKI DAN VODA 22.3.

SVJETSKI DAN VODA 22.3.

 

Svjetski dan voda učenici 1.b razreda u produženom boravku obilježili su u prostoru Dječje knjižnice Kustošija.

Knjižničarke su pripremile zanimljivu radionicu. Učenici su na samom početku, rješavajući kviz, rado pokazali svoje znanje o vodi (kome je voda potrebna, gdje sve ima vode, u kojim se oblicima javlja u prirodi, živa bića u vodi, svojstva vode, itd.). Uslijedila je priča o dječaku koji dok pere zube, ne mari što voda curi iz slavine, te se je voda pobunila. Iz ove priče zaključili smo da se voda mora štedjeti, čuvati i ne trošiti je nemilice. Učenici su kroz razgovor osvijestili još puno primjera iz života kako vodu previše troše te što svatko od njih može učiniti kako bi više pazio. Nakon razgovora učenici su crtali primjere kako se štedi i čuva voda. Na kraju su bili slobodni i sami razgledavali knjige na policama, listali ih i pročitali nešto. 

Mnogi su učenici izjavili da im se u knjižnici jako jako svidjelo i da bi voljeli opet doći.

          

 


Projekti

U školskoj godini 2023/24. pod vodstvom učiteljice Senije Horvat u 1. b razredu provode se tri projekta: Memento prijateljstva, Volim čitati i 100. dan u školi. 

Memento prijateljstva je projekt koji obuhvaća 5-6 radionica tijekom godine čija je osnovna svrha usvajanje pravila ponašanja, učenje različitosti, poštovanje drugoga, odgovoran odnos učenika prema zajednici (razredu, školi)… 

Projekt Volim čitati provodi se tijekom cijele godine kroz različite aktivnosti kako bi učenici kroz slušanje, a kasnije i samostalno čitanje priča usavršili tehniku čitanja, zavoljeli i razvili interes za knjigom te razvili interes za posuđivanjem knjiga u knjižnici.

Projekt 100. dan u školi obilježava se u veljači na sami stoti dan nastave. Aktivnosti koje se provode su zabavne, kreativne i natjecateljske.


 

O provedenim projektnim aktivnostima detaljnije u nastavku.


Projekt "VOLIM ČITATI"

PROJEKT „Volim čitati“ u produženom boravku 1.b razreda, voditeljica učiteljica Senija Horvat

Školska godina 2023./24.

 

CILJ PROJEKTA

Razvijanje čitateljskih kompetencija, stvaranje pozitivnog odnosa prema čitanju, razvijanje interesa kod učenika za knjigom i čitanjem, razvijati sklonost posuđivanja knjiga u knjižnici


 

SUDIONICI I ZADUŽENJA

Učiteljica učenicima čita kraće tekstove iz dječjih časopisa, šaljive igrokaze, priče i bajke, upoznaje učenike s biografijom određenih književnika, organizira književne susrete, provodi glazbene i likovne radionice vezane uz pročitana djela, surađuje sa školskom i gradskom knjižnicom, prati aktivnosti učenika te im daje poticajnu povratnu informaciju kako bi utjecali na stvaranje što pozitivnijeg odnosa prema čitanju.

Učenici se izražavaju cjelovitim rečenicama u skladu s temom, smisleno povezuju rečenice u govoru, slušaju priče, izražavaju svoj doživljaj odslušane priče, odgovaraju na pitanja, postavljaju pitanja, povezuju događaje iz književnoga teksta s događajima iz svoga života, izvode predvježbe za početno čitanje i pisanje, globalno čitaju riječi, čitaju rečenice. Učenici postaju aktivni slušači, a kasnije i govornici (samostalno dovršavaju već poznate rečenice, zvukovima obogaćuju slušanu priču, izmjenjuju kraj priče). Aktivno sudjeluju u glazbenim i likovnim radionicama. Surađuju sa školskom i gradskom knjižnicom.


 

NAČIN VREDNOVANJA/ PREDSTAVLJANJA PROJEKTA (plakat, ppt, predstavljanje na web stranici škole i razrednoj web stranici, u knjižnici)


 

Vrednovanje za učenje • Promatranje učenika i davanje usmene/pisane povratne informacije

Vrednovanje kao učenje • Koliko sam se trudio/trudila na satu - učenici bilježe koliko su se trudili izvršiti zadatke na satu - izlazna kartica, učenik dodiruje emotikone koji najbolje odgovara njegovom doživljaju (veseo, tužan, neodlučan...)

Predstavljanje projekta: izlaganje likovnih radova na razrednim i školskim panoima, ppt, web stranica škole, razredna web stranica, predstavljanje roditeljima na roditeljskom sastanku, intervju s učenicima sudionicima u projektu.

 

TIJEK AKTIVNOSTI
.

1. aktivnost ČITATELJSKI KUTAK

 

Kako bi učenici bili dobro motivirani i zainteresirani za slušanje priča, svakako je važno da se ugodno i osjećaju. Vođeni tom potrebom, ali i činjenicom da učenici borave cijeli dan u školi, učionicu je učiteljica, uz pomoć obitelji jednog učenika, opremila s dva kauča. Učionica se, malo po malo, pretvorila u jedan ugodan prostor gdje ima mjesta i za učenje i za odmaranje, slušanje priča i igranje.

 

 

      

 

Tekstovi koji su se čitali na početku školske godine bile su šaljive pjesme i kraći tekstovi iz dječjih časopisa. Šaljivih igrokaza nije nedostajalo, a najviše su se čitali igrokazi književnice Jadranke Čunčić-Bandov koji su učenicima jako interesantni i humoristični. Učenici su dosta saznali o književnom stvaralaštvu Jadranke Čunčić-Bandov zbog čega su književnicu odlučili ugostiti u školi.

 

          

 

2. aktivnost KNJIŽEVNI SUSRET

Na početku obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige (15.listopada – 15. studenog) učiteljica je dogovorila književni susret s Jadrankom Čunčić - Bandov. Već ranije upoznati s njenim književnim radom, učenici su bili dobro pripremljeni za susret uživo. Književnica je izvela mnogobrojne igrokaze, ali je i pokazala da se lutke mogu izraditi od različitih predmeta iz kućanstva. Sve u svemu, bilo je vrlo veselo, dinamično i zabavno. 

     

 

 

3. aktivnost KNJIŽNICA

 

Cilj ove aktivnosti je utvrditi razliku između knjižnice i knjižare te osvijestiti pravila ponašanja u knjižnici. Jedna od važnih poruka ove aktivnosti je da se knjige moraju čuvati i vraćati na vrijeme. Učenici su u školu  donijeli razne vrste knjiga: slikovnice, priče i bajke za djecu, dječje enciklopedije i dječje časopise. Knjige su razvrstali po vrsti i napravili razrednu knjižnicu, a zatim su se igrali knjižnice. Učenici su glumili različite situacije – posuđivanje i vraćanje knjiga, poželjno i nepoželjno ponašanje u prostoru knjižnice, oštećivanje knjiga, vraćanje knjiga uz zakasninu.

Učenici su ispunili izlaznu karticu sa povratnom informacijom o njihovom zalaganju u provedenoj aktivnosti.

 

 

     


 

4. aktivnost ČITAM PRIJATELJU

 

Ova je aktivnost najavljena učenicima prije odlaska na drugi dio zimskih praznika kako bi se mogli dobro pripremiti. Pošto su naučili gotovo sva slova (ostalo je još neobrađenih 5 slova) učenici su manje-više spremni za samostalno čitanje ili čitanje uz manju pomoć kod kuće. Zadatak im je bio odabrati tekst po želji (pjesma, odlomak priče, zanimljivost iz časopisa ili enciklopedije) i dobro ga naučiti čitati. Učenici će kad se vrate u školu čitati odabrani tekst naglas svojim prijateljima u razredu. Osim čitanja, zadatak im je i da znaju obrazložiti zašto su upravo taj tekst izabrali.

 

Po povratku u školu, predviđeno je nekoliko sati tijekom tjedna za razvijanje vještine čitanja i kulture (umijeća) slušanja. Velika većina učenika odlično se pripremila za izvršenje zadatka. Svaki je učenik dobio svojih pet minuta interpretacije.

     

Učenici su ponosno pročitali svoj odabrani tekst, a ostali su ih s velikom pažnjom i slušali.

Kroz ovu aktivnost nenametljivo su se ostvarila obrazovna postignuća kao što su razvijanje interesa za čitanje, usavršavanje vještine čitanja, razvijanje čitateljskih potreba i stvaranje čitateljskih navika.

 

5. aktivnost POSJET GRADSKOJ KNJIŽNICI

Budući da dosta učenika iz razreda nikada nije bilo u gradskoj knjižnici, ova je aktivnost provedena u suradnji sa Dječjom knjižnicom Kustošija.

Učenici su prije odlaska ponovili pravilo ponašanja na ulici, ali i pravilo ponašanja u prostoru knjižnice. Dogovorili smo da se moramo ponašati pristojno, paziti jedni na druge na ulici, ali i da u prostoru knjižnice moramo biti tihi i slušati što ćemo raditi. 

Manje - više, sve je dobro prošlo i većina se učenika pridržavala dogovora.

Tema susreta bila je obilježavanje Svjetskog dana voda. Knjižničarke su nas srdačno dočekale i pripremile zanimljivu radionicu. Učenici su na samom početku, rješavajući kviz, rado pokazali svoje znanje o vodi (kome je voda potrebna, gdje sve ima vode, u kojim se oblicima javlja u prirodi, živa bića u vodi, svojstva vode, itd.). Uslijedila je priča o dječaku koji dok pere zube, ne mari što voda curi iz slavine, te se je voda pobunila. Iz ove priče zaključili smo da se voda mora štediti, čuvati i ne trošiti je nemilice. Učenici su kroz razgovor osvijestili još puno primjera iz života kako vodu previše troše te što svatko od njih može učiniti kako bi više pazio. Nakon razgovora učenici su crtali primjere kako se štedi i čuva voda. Na kraju su bili slobodni i sami razgledavali knjige na policama, listali ih i pročitali nešto. 

Mnogi su učenici izjavili da im se u knjižnici jako jako svidjelo i da bi voljeli opet doći.

   

 


Projekt "MEMENTO PRIJATELJSTVA"

PROJEKT „Memento prijateljstva“ u produženom boravku 1.b razreda, voditeljica učiteljica Senija Horvat

Školska godina 2023./24.

 

CILJEVI PROJEKTA

Razvijanje kompetencija Građanskog odgoja i obrazovanja: socijalne vještine, prihvatljivo ponašanje, samostalnost, samopouzdanje, međusobno uvažavanje kroz pridržavanje zajedničkih dogovorenih pravila.

Potaknuti učenike na usvajanje pojmova: pravednost, zajednica, rješavanje problema, različitost, empatija.


 

SUDIONICI I ZADUŽENJA

Učiteljica će odabirom prikladnih sadržaja potaknuti učenike na usvajanje i primjenu pojmova kao što su: pravednost, prihvaćanje različitosti, razvijanje empatije, djelovanje u zajednici, rješavanje problema pridržavanjem dogovorenih pravila.

Učenici će, aktivno sudjelujući u predviđenim aktivnostima, jačati kompetencije komunikacije na materinskom jeziku, upoznavat će i širiti znanja o socijalnim i građanskim pravima i dužnostima te osvještavanjem razvijati vlastitu kulturološku dimenziju.


 

NAČIN VREDNOVANJA/ PREDSTAVLJANJA PROJEKTA (plakat, ppt, predstavljanje na web stranici škole i razrednoj web stranici)


 

Vrednovanje za učenje • Promatranje učenika i davanje usmene/pisane povratne informacije

Vrednovanje kao učenje • Koliko sam se trudio/trudila na satu - učenici bilježe koliko su se trudili izvršiti zadatke na satu - izlazna kartica, učenik dodiruje emotikone koji najbolje odgovara njegovom doživljaju (veseo, tužan, neodlučan...)

Predstavljanje projekta: izlaganje likovnih radova na razrednim i školskim panoima, ppt, web stranica škole, razredna web stranica, predstavljanje roditeljima na roditeljskom sastanku, intervju s učenicima sudionicima u projektu.

 

TIJEK AKTIVNOSTI
 

1. aktivnost RAZREDNA PRAVILA

 

Na početku školske godine, utvrdili smo pravila ponašanja i posljedice kršenja pravila. Učenici su navodili koja ponašanja su neprihvatljiva u učionici i u školi, a zatim smo ona najvažnija prihvatili i zapisali. Učenici su predlagali i posljedice („kazne“) za one pojedince koji se neće pridržavati pravila. Tako smo potpisali ugovore o poštivanju pravila.

 

 

2. aktivnost JUHA PRIJATELJSTVA

Učenici su poslušali edukativnu priču Helen Cooper „Juha od bundeve“ koja govori o troje prijatelja (vjeverica, mačak i patak) koji svakoga dana kuhaju juhu od bundeve i svatko ima svoja zaduženja. No jednoga dana, patak odluči promijeniti uobičajenu podjelu posla i zbog toga nastane svađa. Na kraju ipak sve sretno završi jer pravo prijateljstvo pobjeđuje sve nesuglasice. Priču smo analizirali služeći se nastavnim listićem.

 

Učenici su priču ilustrirali i ukrasili školski pano.

 

Raspravljali smo što je prijateljstvo i koja su obilježja prijateljstva,  treba li prijatelj biti savršen, treba li druge prihvaćati s njihovim nedostatcima ili ih treba pokušati promijeniti. Odgovori učenika su bili vrlo pozitivni. Svi su zaključili da među pravim prijateljima ne vladaju svađa, tuča i neslaganje. 

Zamišljali smo da kuhamo juhu prijateljstva, smišljali koje sastojke treba ubaciti u lonac, što ćemo s čime pomiješati, promiješati, preliti... i nastao je plakat Juha prijateljstva.


 

3. aktivnost OBILJEŽAVANJE MEĐUNARODNOG DANA TOLERANCIJE

 

16. studenog u svijetu se obilježava Međunarodni dan tolerancije, a mi smo ga obilježili raznim aktivnostima povezujući to s nenasiljem i empatijom. Čitali smo priču „Žirafe plesati ne znaju“, opisivali smo jedni druge pod sloganom „Kako me drugi vide“, isticali smo svoje dobre osobine, utvrdili smo po čemu smo slični, a po čemu različiti, tražili riječi koje nas asociraju na toleranciju, odigrali igru „Mreža prijateljstva“ i zaključili da ljubav i prijateljstvo uvijek pobjeđuju.

 

 

 

 

 

4. aktivnost RADIONICA „JESMO LI PRIJATELJI?“

 

U ovoj radionici kojoj je cilj bio definirati prijateljstvo, prepoznati osjećaje koji se vezuju uz prijateljstvo i poticati učenike na preuzimanje odgovornosti za vlastite postupke, učenici su različitim metodama rada isticali najprije svoje dobre i loše osobine (Kakav sam ja?), a zatim su nabrajali dobre i loše osobine svojih prijatelja (Kakav je moj prijatelj? Što očekujem od svog prijatelja?). Promišljali su o poruci koju su izvukli iz priče o ocu, sinu i čavlima. Na kraju su upoznali i pjevali pjesmu o prijateljstvu.

Radionicu smo evaluirali dodirivanjem smajlića kao odgovor na pitanje kako si se osjećao u provedbi zadataka.

 

 

 


Projekt "100. DAN U ŠKOLI"

PROJEKT „100. dan u školi“ u produženom boravku 1.b razreda, voditeljica učiteljica Senija Horvat

Školska godina 2023./24.

 

CILJ PROJEKTNOG DANA

7. veljače proslaviti i obilježiti 100. dan učenika u produženom boravku, sudjelovati u različitim aktivnostima koje razvijaju socijalne vještine, jezične vještine, samopouzdanje, međusobno uvažavanje kroz pridržavanje zajedničkih dogovorenih pravila.


 

SUDIONICI I ZADUŽENJA

Učiteljica će pripremati i organizirati sportsko rekreativni, jezični, matematički i likovni sadržaj primjeren dobi učenika.

Učenici će radom u skupinama i individualno istraživati svoje mogućnosti i rješavati sadržaje koji su povezani s brojem 100.


 

NAČIN VREDNOVANJA/ PREDSTAVLJANJA PROJEKTA (plakat, predstavljanje na web stranici škole i razrednoj web stranici)


 

Vrednovanje za učenje • Promatranje učenika i davanje usmene povratne informacije

Vrednovanje kao učenje • Koliko sam se trudio/trudila na satu – podjela diploma

Predstavljanje projekta • Web stranica škole, razredna web stranica

 

TIJEK AKTIVNOSTI


 

SPORTSKO REKREACIJSKO PODRUČJE

Proslavu smo započeli sportskim aktivnostima na školskom dvorištu. 

  1. zadatak: trči bez prekida 100 sekundi

  2. zadatak: baci i uhvati loptu 100 puta

  3. zadatak: izmjeri 100 metara velikim koracima

  4. zadatak: utrka na 100 metara

Sportske zadatke nastavili smo raditi i u učionici pa smo istraživali tko može: 100 sekundi mirno stajati kao kip, 100 sekundi stajati na jednoj nozi, skočiti 100 puta u zrak, 100 sekundi mirno ležati zatvorenih očiju. 

 

 

 

 

 

 

JEZIČNO PODRUČJE, MATEMATIČKO PODRUČJE, LIKOVNA KULTURA

 

Rad u skupinama:

  1. skupina: Tko će prije do 100 – igra bacanja kockice

  2. skupina: Čudovište Stotko – po uputi obojati čudovište

  3. skupina: Zbrajanje i oduzimanje do 10 (sto zadataka)

  4. skupina: Pišemo sto riječi naučenim slovima

  5. skupina: Bojanka

Skupine su se rotirale i svi su učenici prošli sve zadatke.

Individualni rad: izrezali smo sto srca i nalijepili ih na plakat.

 

 

 


 


 

PODJELA DIPLOMA

Učenici su dobili diplome za uspješno sudjelovanje u svim aktivnostima.

Aktivnosti su trajale 4 školska sata.

 


CMS za škole logo
Osnovna škola Otona Ivekovića Zagreb / Stjepana Pasanca b.b., HR-10090 Zagreb / os-oivekovica-zg.skole.hr / ured@os-oivekovica-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju